ヘルスコミュニケーションの定義(WHO)

「ヘルスコミュニケーションは、公的な計画表(アジェンダ)における健康の関心事に対する情報を人びとに提供し、重要な保健課題を維持するための主要な戦略のことである。大衆に有益な保健情報を普及するための、マスメディア、マルチメディアあるいはその他の技術的イノベーションの利用は、健康の進展に重要なだけでなく、個人および集団の健康の特異な側面への気づき(アウェアネス)を増大させる」[AMRO/PAHO 1996]
原文は"Health communication is a key strategy to inform the public about health concerns and to maintain important health issues on the public agenda. The use of the mass and multi media and other technological innovations to disseminate useful health information to the public, increases awareness of specific aspects of individual and collective health as well as importance of health in development."(Communication, Education and Participation: A Framework and Guide to Action. WHO (AMRO/PAHO), Washington, 1996)
AMRO/PAHO, 1996. Communication, Education and Participation: A Framework and Guide to Action. WHO (AMRO/PAHO), Washington, 1996 (http://www.add-resources.org/who-amro.80584.en.html)